Amrita
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Amrita

~Alternativ Livsstil~
 
IndeksSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Hva drives det med når en ikke er på forum?

Go down 
+8
Tispa
Elin
Gimli
fiona
Hekate
Mar
Ma Donna
Halkatla
12 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Elin
Superaktiv
Superaktiv
Elin


Antall Innlegg : 917
Age : 58
Location : Tromsø
Registration date : 21.11.2007

Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva drives det med når en ikke er på forum?   Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Icon_minitimeTor Feb 07, 2008 9:04 pm

Huff og huff nå har jeg sittet her og kosa meg i timesvis - også jeg som skulle leke husmor i dag.... Sad Nå må jeg nok gjøre en kjempeinnsats før min kjære kommer hjem.... Men man rekker mye på en halv time happy Spesielt når man er dame og kan gjøre mange ting på en gang happy
Til Toppen Go down
http://www.elinbang.com
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva drives det med når en ikke er på forum?   Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Icon_minitimeTor Feb 07, 2008 9:13 pm

Ja, tiden går fort når man koser seg! Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Elin
Superaktiv
Superaktiv
Elin


Antall Innlegg : 917
Age : 58
Location : Tromsø
Registration date : 21.11.2007

Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva drives det med når en ikke er på forum?   Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Icon_minitimeTor Feb 07, 2008 9:38 pm

Jepp - men er utrolig hvor kjapt man kan legge sammen litt klær og sånn også... happy Bare "belønninga" er fristende nok.... Animal
Til Toppen Go down
http://www.elinbang.com
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva drives det med når en ikke er på forum?   Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Icon_minitimeTor Feb 07, 2008 9:46 pm

Elin skrev:
Synes lammene er heldig, jeg Wink Jeg er overbevist om at de har et lykkelig liv hos deg.

Også får jo du får-i-kål og lammesteik. En ren vinn-vinn situasjon slik jeg ser det! happy

Det gode ved det, det er at vi kan spise kjøttet med god samvittighet, da vi vet at dyrene har hatt det godt, og vi slakter sjøl, så vi vet at de blir avlivet på beste og hurtigste måten!
Og jeg skjærer selv ut kjøttet, så jeg får det akurat som jeg vil ha det!
Til Toppen Go down
Gimli
Superaktiv
Superaktiv
Gimli


Antall Innlegg : 285
Age : 61
Location : I fjellene
Registration date : 06.12.2007

Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva drives det med når en ikke er på forum?   Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Icon_minitimeTor Feb 07, 2008 11:46 pm

Ma Donna skrev:
Noen kalder de kopp-lam!
Mange gange er det når sauen får tre lam, så vil de store bønder ikke ha det minste, fordi der er for mye arbeid med det når de f.eks. har 2-300 sauer som får lam. Så de tar gjerne å slår ihjel det minste med en gang de er født!
Men jeg har et par kontakter hvor jeg kan overta de for 100 kr.
De må jo så flaskes opp, så de første 2 mdr. da krever det mye arbeid, men de blir ekstremt tamme!

det gjelder å være veldig påpasselig under lamminga. Smile Hvis tikka og lammet blir skilt (kommer bort fra hverandre rett etter fødselen, sitter du med et kopplam. De er jo selvfølgelig veldig søte, men utrolig mye arbeid. Dessuten å sende et tidligere kopplam, som en har fått et nært forhold til , til slakteren er jo forferdelig. Crying or Very sad

Så viktigste jobben er 24 timer i døgnet under lammeperioden, for å passe på at Tikke og lam ikke blir skilt.
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva drives det med når en ikke er på forum?   Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Icon_minitimeFre Feb 08, 2008 12:07 am

Vi har selv hatt 2 sauer og en vær i 3 år, pga. helsa kunne vi ikke beholde de i vinter og måtte slakte alle!
Men der er jo stor forskjel på om man har det som hobby eller om man er sauebonde med 2-300 sauer!
Og ja, det er et stort arbeid i starten med tåte/kopp-lam!

Jo, du kan ikke unngå å få et forhold til de, men man må vite hva man vil med de , før man anskaffer de, om de er til kos eller til mat! Selv om de skal gå til mat så mener jeg at de skal ha det så godt som mulig mens de lever!

Nå sender vi ikke vores til slakt, vi gjør det selv!

Jeg er oppvokst med at dyrene var til mat og var med til slaktning som liten, så jeg har kanskje et litt mere avslappet forhold til det som mange andre har1
Til Toppen Go down
Eva
Superaktiv
Superaktiv
Eva


Antall Innlegg : 990
Location : Tromsø
Registration date : 25.01.2008

Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva drives det med når en ikke er på forum?   Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Icon_minitimeFre Feb 08, 2008 1:40 am

Jeg bor på gård, men den ble nedlagt da mine besteforeldre begynte å skrante med helsa.
Er livredd naboens ku, og ikke spør om hvorfor. Kopplam vet jeg hva er. En annen nabo har sauer..

Var en gang med på slakting, men mannen og svigerfar jaget meg inn siden jeg bare gråt bøtter selv om det var humant og mat til å fylle frysa med...

Alt jeg har av husdyr er noen små eddiser... Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Elin
Superaktiv
Superaktiv
Elin


Antall Innlegg : 917
Age : 58
Location : Tromsø
Registration date : 21.11.2007

Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva drives det med når en ikke er på forum?   Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Icon_minitimeFre Feb 08, 2008 7:50 pm

Eva skrev:
Alt jeg har av husdyr er noen små eddiser... Rolling Eyes

Rappa du dem med deg fra utstillinga forrige helg..... Twisted Evil
Til Toppen Go down
http://www.elinbang.com
Eva
Superaktiv
Superaktiv
Eva


Antall Innlegg : 990
Location : Tromsø
Registration date : 25.01.2008

Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva drives det med når en ikke er på forum?   Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Icon_minitimeFre Feb 08, 2008 9:18 pm

Nei Elin, disse eddisene er knøttsmå og svarte...Vi har masse av dem her i Tromsø... lol!
Til Toppen Go down
Elin
Superaktiv
Superaktiv
Elin


Antall Innlegg : 917
Age : 58
Location : Tromsø
Registration date : 21.11.2007

Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva drives det med når en ikke er på forum?   Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Icon_minitimeFre Feb 08, 2008 9:32 pm

Eva skrev:
Nei Elin, disse eddisene er knøttsmå og svarte...Vi har masse av dem her i Tromsø... lol!

Åååååå DE ja..... Har nok noen som er samboere med hybelkaninene happy
Til Toppen Go down
http://www.elinbang.com
Elin
Superaktiv
Superaktiv
Elin


Antall Innlegg : 917
Age : 58
Location : Tromsø
Registration date : 21.11.2007

Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva drives det med når en ikke er på forum?   Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Icon_minitimeFre Feb 08, 2008 9:32 pm

Heldigvis er hybelkaninene så store at jeg ser ikke eddisene happy
Til Toppen Go down
http://www.elinbang.com
Elin
Superaktiv
Superaktiv
Elin


Antall Innlegg : 917
Age : 58
Location : Tromsø
Registration date : 21.11.2007

Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva drives det med når en ikke er på forum?   Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Icon_minitimeFre Feb 08, 2008 9:44 pm

Akkurat nå har jeg ikke noe liv utenom forumet rolleye - det går seg nok til etterhvert happy
Til Toppen Go down
http://www.elinbang.com
Elin
Superaktiv
Superaktiv
Elin


Antall Innlegg : 917
Age : 58
Location : Tromsø
Registration date : 21.11.2007

Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva drives det med når en ikke er på forum?   Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Icon_minitimeFre Feb 08, 2008 9:50 pm

Akkurat nåå kommer junior hjem fra kompis besøk - så da må jeg nok leke mamma litt.... affraid

Heldigvis skal han ha overnattingsbesøk, så da kommer mamma'n tilbake på amrita og tar de siste 27 (om jeg så skal snakke med meg selv! *hyper*")
Til Toppen Go down
http://www.elinbang.com
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva drives det med når en ikke er på forum?   Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Icon_minitimeFre Feb 08, 2008 9:54 pm

Elin skrev:
Akkurat nå har jeg ikke noe liv utenom forumet rolleye - det går seg nok til etterhvert happy
Må si som deg Elin!
Pga. helsa blir det mye sitting på meg, spesielt når været er dårligt!
Jeg vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten, hadde vel blitt helsprø!
Til Toppen Go down
Elin
Superaktiv
Superaktiv
Elin


Antall Innlegg : 917
Age : 58
Location : Tromsø
Registration date : 21.11.2007

Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva drives det med når en ikke er på forum?   Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Icon_minitimeFre Feb 08, 2008 9:57 pm

Det er sant det, MaDonna! Det er faktisk veldig sosialt å være på forum, alternativet for meg er å se på TV, kanskje lese litt - men det kan jeg jo gjøre etterpå.... Jeg kan godt skjønne at du er mye på nett når du er hjemme hele dagen! Det ville jeg også vært. cheers
Til Toppen Go down
http://www.elinbang.com
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva drives det med når en ikke er på forum?   Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Icon_minitimeFre Feb 08, 2008 10:06 pm

Derfor syns jeg at det er spesielt gøy med et nytt forum!
Så jeg koser meg selvom jeg har vondt!

Jeg liker å lese, men det gjør jeg i sengen!
Til Toppen Go down
Elin
Superaktiv
Superaktiv
Elin


Antall Innlegg : 917
Age : 58
Location : Tromsø
Registration date : 21.11.2007

Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva drives det med når en ikke er på forum?   Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Icon_minitimeFre Feb 08, 2008 10:10 pm

Ma Donna skrev:
Jeg liker å lese, men det gjør jeg i sengen!

hihi - jeg klarer ikke sitte å lese..... confused Favoritten er å lese på senga, hvis ikke må jeg LIGGE på sofaen.... Laughing
Til Toppen Go down
http://www.elinbang.com
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva drives det med når en ikke er på forum?   Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Icon_minitimeFre Feb 08, 2008 10:24 pm

Elin! Er vi i familie eller? lol!
Kanskje vi har noen gener tilfelles!
Til Toppen Go down
Elin
Superaktiv
Superaktiv
Elin


Antall Innlegg : 917
Age : 58
Location : Tromsø
Registration date : 21.11.2007

Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva drives det med når en ikke er på forum?   Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Icon_minitimeFre Feb 08, 2008 10:28 pm

Ma Donna skrev:
Elin! Er vi i familie eller? lol!
Kanskje vi har noen gener tilfelles!

hehe - drev med slektsforskning en liten periode, og jeg har noen tip-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp er somkom fra Danmark på 1400-tallet eller noe sånn happy Sånne lesegener tror jeg er sterke gener som overlever nedover generasjonene
Til Toppen Go down
http://www.elinbang.com
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva drives det med når en ikke er på forum?   Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Icon_minitimeFre Feb 08, 2008 10:39 pm

Jeg har hatt familie på 1600- tallet som kom fra Sverige/Finland/Norge !
Til Toppen Go down
Elin
Superaktiv
Superaktiv
Elin


Antall Innlegg : 917
Age : 58
Location : Tromsø
Registration date : 21.11.2007

Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva drives det med når en ikke er på forum?   Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Icon_minitimeFre Feb 08, 2008 10:58 pm

Da er jeg sikker på at vi er i slekt flower lol!
Til Toppen Go down
http://www.elinbang.com
Eva
Superaktiv
Superaktiv
Eva


Antall Innlegg : 990
Location : Tromsø
Registration date : 25.01.2008

Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva drives det med når en ikke er på forum?   Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Icon_minitimeFre Feb 08, 2008 11:01 pm

Dere finner nok ut at jeg også har slike rare gener... Suspect

Ligge på sofa å leser, om jeg ikke gjør det ser jeg en film.. Eller jeg surrer på nettet! lol!
Til Toppen Go down
Elin
Superaktiv
Superaktiv
Elin


Antall Innlegg : 917
Age : 58
Location : Tromsø
Registration date : 21.11.2007

Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva drives det med når en ikke er på forum?   Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Icon_minitimeFre Feb 08, 2008 11:03 pm

Eva skrev:
Dere finner nok ut at jeg også har slike rare gener... Suspect

Ligge på sofa å leser, om jeg ikke gjør det ser jeg en film.. Eller jeg surrer på nettet! lol!

Du er nok i slekt med oss du også. bounce Vi er nok alle en stor lykkelig familie lol!
Til Toppen Go down
http://www.elinbang.com
Eva
Superaktiv
Superaktiv
Eva


Antall Innlegg : 990
Location : Tromsø
Registration date : 25.01.2008

Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva drives det med når en ikke er på forum?   Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Icon_minitimeFre Feb 08, 2008 11:05 pm

cheers Hurra, den perfekte kjernefamilien!
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva drives det med når en ikke er på forum?   Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Icon_minitimeFre Feb 08, 2008 11:06 pm

Vi er en stor koselig familie!
Det er derfor vi har funnet hverandre! cheers
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hva drives det med når en ikke er på forum?   Hva drives det med når en ikke er på forum? - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hva drives det med når en ikke er på forum?
Til Toppen 
Side 2 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Vakuum, eller kanskje ikke?
» forum skryt ;-)
» Delvis stengt forum?
» Velkommen til Amrita Forum
» Flott sted med eget forum!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Amrita :: Hverdagslige ting :: Hobby-hjørnet-
Gå Til: