Amrita
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Amrita

~Alternativ Livsstil~
 
IndeksSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Drømmetolking

Go down 
2 posters
AvInnlegg
aphrodite
Superaktiv
Superaktiv
aphrodite


Antall Innlegg : 169
Registration date : 29.10.2008

Drømmetolking Empty
PosteTema: Drømmetolking   Drømmetolking Icon_minitimeSøn Feb 15, 2009 2:08 pm

DRØMMER

En drømm er nesten like "virkelig" å drømme som det livet er og leve. Som oftest i en drøm ser du, hører du, smaker, lukter og føler du som normalt. Forskning har vist at aktiviteten i hjernen i remsøvn, drømmesøvn, er lik i våken tilstand, bare i drømmemodus er ikke musklene i funksjon. Dette for og forhindre at vi lever ut drømmene våre. En drømm kan oppleves så ekte at en tar lett for å være vår egen fysiske virkelighet. Vi kommer aldrig til og forstå drømmer 100 %, samme hvor mange undersøkelser og tester man tar, fori alle mennesker er forskjellige og oppfatter ting forskjellig.Det er som og træ et rep gjennom et nålehode.
En person på 37-38 år har brukt 3 år av livet sitt på å drømme. Sleep Sleep Sleep

Drømmer kan være prekognitive og forutsi fremtidige hendelser, meldinger fra vårt ubevisste sinn eller bare inspirert av ting vi har opplevd i hverdagen. Når en sover har en lettere for og være klarsynt enn hva en ville vært i våken tilstand, for en blir mer oppmerksom på sitt indre jeg.

Å TOLKE DRØMMENE
Først må du definere drømmen. Om den var inspirert av ting som skjedde i løpet av dagen din før du la deg er det ikke alltid nødvendig å tolke noe. Det er som oftest bare underbevisstheten din som prosesserer alle inntrykkene.
Totalt irrasjonelle drømmer, drømmer som omhandler personer du kjenner eller ikke kjenner, steder du tilsynelatende aldrig har vert osv. Du merker forskjellen etter hvert. Neste trinn er å se på hva som skjer i livet ditt akkurat på det tidspunktet. Har du visse problemer eller situasjoner du sliter med kan drømmen være underbevissthetens måte og hjelpe deg på.Et eksempel er om du skal ha masse eksamener på skolen, og er bekymret for hvordan det skal gå. Kanskje drømmer du om nettene at du gjør det kjempebra på eksamene. Det kan i så fall være tegn til deg at du kan slappe av og stole på kunnskapene dine. Drømmer du deimot at du stryker, er det kanskje best du leser litt iherrdigere for og være sikker.Dette er ting som vil gå gjennom underbevisstheten din.

SYMBOLSKE DRØMMER
Nå kan du begyne og se på drømmens detaljer. Hva tror du hendelsene i drømmen hentyder til selv? Finn ut hvilke ting, om noen , du så i drømmen. Hva hadde du på deg, så du deg utenfra eller innenfra, var det venner og kjente der eller fremede mennesker? Hadde drømmen et spesielt fargeskjær? Slike ting er ofte vanskelig og huske, men får du bare med deg håndgripelige ting er det det viktiskte.

PREKOGNITIVE DRØMMER
De prekognitive drømmene er en litt anen kake. Det kan være vanskelig å skille mellom disse og symbolske drømmer, men de prekognitive vil ha et litt annet lys over seg, gjerne noe storslagent, som gjør at du våkner med en god eller ekkel følelse etterpå. Å se en av vennene dine dø i en ulykke er jo et forferdelig mareritt, og heldigvis er de fleste av oss skjermet for slikt. Alle har hørt om enkelte mennesker som har drømmt samme drømmen flere ganger, og så hender det i virkeligheten. Men små hendelser vi aldrig legger merke til i drømmer går gjerne i oppfyllelse.

Jeg har lest og kjøpt bøker og leksikon om drømmetolking, men nødvendig er det ikke og anbefaler det heller ikke. For de repressenterer bare forfatterens tolkninger. Når det gjelder dine drømmer er det du som er sjefen. Et eksempel på at vi aldrig kan forstå drømmer 100 % er om vi drømmer om en slange. Etter S. Freud er det et penissymbol, etter C.G. Jung er det sykdom med hellbredelse. Jeg tenker da på de som har en slange som kosedyr hjemme i stuen?(i Tyskland er det både legalt og ganske vanlig og ha det) Da er det at vi skjønner at ikke alle som drømmer om en slange har en sykelig penis som skal hellbredes hjemme i stua. What?

Jeg husker mine drømmer nesten hver dag, så noe positivt var det da alikavell med bøker. Her noen tips om hva du kan gjøre for å huske hva du drømmer.
- Før du legger deg tar du et par minutter til og konsentrere deg om at du skal huske drømmen når du våkner. De første nettene skjer det kanskje ingenting, men etter hvert vil underbevistheten din kanskje begyne og fange opp ønsket ditt. Dette er ikke så ulikt å lære evnen til å våkne automatisk til riktig tid, hvilket, etter mine erfaringer, ikke er så vanskelig som det høres ut, men desverre kan søvnen blir noe urolig.
-Ha en skriveblokk og penn liggende på nattbordet eller ved siden av sengen, øyeblikket du våkner skriver du ned alt du husker, alle detaljer, farger og hendelser.
-Prøv forskjellige urter og drømmeputer som skal fremkalle drømmer.(For eksempel karve)
Enkelte urter er ekstra gode til å lokke og lure frem drømmer, de gir deg av og til valget mellom sannhetsdrømmer om du har et spørsmål du ønsker svar på, for søvnen er en anen form for meditasjon, eller bare søte, behagelige drømmer. Noen urter sies å påvirke deg til og drømme i det hele tatt. Velg riktige urter utifra korrispondanselister, eller prøv ut forskjellige planter selv. Du kan henge dem i bunter, legge dem under puten eller lage en drømmepute ved og sy sammen to stoffbiter og fylle dem med urten. Legg den så ved siden av puten din så du kjenner duften av den.
Drømmer : humle, laurbær, løvetann, muskatnøtt, timian, vendelrot.
Å huske drømmer : karve
Profetiske drømmer : anis, asketre, burot, laurbær, løk, peppermynte, ringblomst, rose, tepperot, valmue.
Drømmemagi : blåbær, kanel, kristtorn.

Sleep Sleep Sleep Sleep Sleep Sleep Sleep Sleep Sleep Sleep Sleep
Til Toppen Go down
Halkatla
Superaktiv
Superaktiv
Halkatla


Antall Innlegg : 250
Age : 54
Location : Rogaland
Registration date : 05.09.2007

Drømmetolking Empty
PosteTema: Re: Drømmetolking   Drømmetolking Icon_minitimeMan Feb 16, 2009 1:15 am

Dette var interessant lesing! Jeg har alltid prøvd å tolke de drømmene som gjør sterkt inntrykk på meg. Slike som fester seg. Og har som regel alltid klart å få noe fornuft utav dem, samme hvor halsbrekkende og merkelige de er.
Til Toppen Go down
aphrodite
Superaktiv
Superaktiv
aphrodite


Antall Innlegg : 169
Registration date : 29.10.2008

Drømmetolking Empty
PosteTema: Re: Drømmetolking   Drømmetolking Icon_minitimeOns Feb 18, 2009 9:37 pm

Jeg visste at jeg skulle flytte til et anet land lenge før min mor hadde bestemt seg for det. Og jeg visste også at jeg skulle flytte tilbake til Norge igjenn. Men så drømmer jeg da hver natt også da, og greier å huske det jeg drømmer.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Drømmetolking Empty
PosteTema: Re: Drømmetolking   Drømmetolking Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Drømmetolking
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Amrita :: Infobank :: Symbolikk-
Gå Til: