Amrita
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Amrita

~Alternativ Livsstil~
 
IndeksSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Svartmåne

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Svartmåne Empty
PosteTema: Svartmåne   Svartmåne Icon_minitimeLør Nov 01, 2008 11:48 am

Kaster ut et spørsmål her jeg.. Det jeg lurer på er om det er flere som også blir påvirket av svartmånen? Sånn jeg opplever det er det like mye energier i sving da som under fullmånen, men på en helt annen måte. Det er ikke svart, for å si det sånn. For meg er tida i og rundt svartmåne en god tid for å sette i gang med nye prosjekter, ting som skal vokse og gro. Det vil si, jeg setter vel ikke i gang akkurat den dagen svartmånen er, men gjerne dagen etter Smile Av de prosjektene jeg har fått gjennomført (kurs som har blitt arrangert) så har annonseringen startet ved svartmåne hver eneste gang.

Er nok veldig påvirket av månen ja Shocked uuuuuuuuuuuuuuuul Cool
Til Toppen Go down
liluth
Superaktiv
Superaktiv
liluth


Antall Innlegg : 539
Age : 76
Location : Bergen
Registration date : 12.09.2007

Svartmåne Empty
PosteTema: Re: Svartmåne   Svartmåne Icon_minitimeMan Nov 03, 2008 6:14 pm

Kan ikke si at jeg merker noe spesielt på den tiden.. Skjønte ikke helt hva du mente med svartmåne, det er ikke et uttrykk jeg er vant til å bruke.. Laughing Trodde først du mente blå måne, hjernen funker ikke helt her i dag . Måtte google og fant litt informasjon om det:



Mørk Måne
Beskrivelse: månen sees ikke på himmelen først, men så dukker nymånens tynne sigd opp.
Kvinne- / Gudinneaspekt: gjenfødelse, reinkarnasjon.
Lengde: tre dager før nymåne.
Stikkord: meditasjon, ettertanke, hvile.
Magiarbeid: la arbeidet hvile og bruk tiden på å gå i ditt indre.
Farger: svart, fiolett.

Kilde:
http://www.althelse.com/index.php?option=com_content&task=view&id=518&Itemid=197&date=2008-11-01
Til Toppen Go down
aphrodite
Superaktiv
Superaktiv
aphrodite


Antall Innlegg : 169
Registration date : 29.10.2008

Svartmåne Empty
PosteTema: Re: Svartmåne   Svartmåne Icon_minitimeTir Nov 04, 2008 12:38 pm

Månen har stor innvirkning på oss, så hvorfor ikke prøve å jobbe litt i samarbeid med månen og dens krefter? Både til selvutvikling,hjelpe andre og i magi!?!

Skriv ned alt du gjør..og hvordan resultatet blir ( hehe)
Hvordan reagerer du på de forskjellige fasene med månen? Er det en rød tråd?

Svart måne (månen er borte?)
Det viktigste nå : Ikke hjelp/jobbe med andre en deg selv i denne perioden !
Dette blir kalt en hvileperiod. Hvile som månen.Vi blir nå ledet inn i oss selv, bortenfor det "glemte". Meditasjon er bra for de som er klar fo og møte sitt aller inerste dyp. Energien fra månen nå, åpner grenser for de som vill skade andre verdener. Se inn ihjertet ditt....Hva ønsker du og trekke inn i livet ditt når månen igjenn viser seg? (Tenker på göte. Und die geister die ich rief, werde ich nun nicht mehr los) den lille lærling som ropte på ånder og aldrig ble kvitt dem.

Tips om hva du kan jobbe med i denne fasen !
- Undersøke tidligere liv
- Spådom på ditt indre, det er ikke sikkert du vill eller er klar over det du får frem.
- Refleksjoner
- Stillhet
- Visdom
- Indre arbeid
- Konsentrasjon
- Klarsyn
- Psykisk kraft
- Hvile
- Tenking
- Vurdering
- Dyp Meditasjon
- Avhengighet
- Forandring
- Adskillelse
- Fiender
- Hindringer
- Rettferd
Viktigste nå er som nevnt.Hvile-planlegge-indre arbeide-revurdere.
Dette er også en måte og forklare denne fasen : " intuisjon, tanke og følelse avføder nå inspirasjonen" Og husk være ærlig mot deg selv...

Jeg var så naiv og brukte denne fasen til og finne ut av mitt tidligere liv !
Jeg var den gang også ei Heks og ble brennt på bål. Det er ikke altid du ønsker og finne ut av det som er inne i deg.Det må hver av oss finne ut av selv.
Derfor også en månebok skriv ned til deg selv.Ingen trenger og vite noe...men hvis du vil kan du spørre, få hjelp til revurdering av en god venn.

Råd :
Ta frem det du er redd for,forklaringen vil komme
Og du forstår Revurdering.
Du er ikke redd for det,du er kvitt det.
Du bruker det på en annen måte

Til ettertanke !
- Ingen sannheter er absolute
- Unniverset består av absolutt balanse-alt har et motstykke/en motsettning
- For hver handling er det en reaksjon. Husk den trefoldige regel- hva du gjør vil komme tilbake til deg.
- Vi er alle en. Alt du gjør påvirker en annens bevissthet/virkelighet
- Alle mennesker ble skapt med evnen til å elske
- Positive tanker/handlinger skaper positiv energi
- Lukk aldrig ditt sinn for kunnskap
- Vis respekt
- Kjærlighet er størst, den kan motkjempe alt annet
- Del ikke kunskap med en som er falsk,lag da heller "små frø"
- Hvis man har påvirket et annet menneske til og gjøre gale handlinger, er du ikke ansvarlig.

Lykke til i denne fasen !
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Svartmåne Empty
PosteTema: Re: Svartmåne   Svartmåne Icon_minitimeTir Nov 04, 2008 1:56 pm

Wow!
Spennende! Wink
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Svartmåne Empty
PosteTema: Re: Svartmåne   Svartmåne Icon_minitimeOns Nov 05, 2008 1:25 pm

Aphrodite, du bekrefter i stor grad det jeg selv har opplevd under det jeg kaller for svartmåne. (For den er jo der, den er bare ikke synlig) Har hele tiden følt motbør mot å jobbe med andre når månen har vært "borte", men ingen problemer med å tromme og jobbe for egen del. Energiene er sterke, men mer rettet innover. Fullmånen er en mer utagerende kraft, hvis dere skjønner hva jeg mener.

Ja, jeg bruker månen aktivt, men jeg vil ikke si at jeg driver med magi.. Jeg går nok mer i retning av sjamanisme. Men fellestrekkene er jo der, blant annet det med å føle nærhet til naturen, og faktisk samarbeide med naturkreftene. Men nå vet jeg altså hvorfor jeg hele tiden har valgt å si nei til healinger akkurat under svartmånen. For når jeg blir rastløs og har lyst til å handle under fullmånen, så tar jeg reiser for egen del under svartmåne. Masse "gørr" som kommer til overflata da, og det skal bearbeides på behørig måte. Tromma er en god medhjelper der, for den både bringer det til overflata og hjelper det å slippe taket.

Rotete svar, men håper det gir litt mening Smile Takk for bekreftelsen, greit å få vite at andre går med tilsvarende tanker Smile
Til Toppen Go down
Halkatla
Superaktiv
Superaktiv
Halkatla


Antall Innlegg : 250
Age : 54
Location : Rogaland
Registration date : 05.09.2007

Svartmåne Empty
PosteTema: Re: Svartmåne   Svartmåne Icon_minitimeOns Nov 05, 2008 6:04 pm

Jeg må visst begynne å følge med på månen... Regner med jeg kan være litt "månesyk" jeg også, men har aldri kommet på å sjekke ut månen. rolleye
Til Toppen Go down
aphrodite
Superaktiv
Superaktiv
aphrodite


Antall Innlegg : 169
Registration date : 29.10.2008

Svartmåne Empty
PosteTema: Re: Svartmåne   Svartmåne Icon_minitimeFre Nov 07, 2008 6:45 pm

Ja det kan være lurt og ta en liten titt på hva som finnes rundt her i verden lol!

Bare det som er på himmel og jord er jo mangt, for ikke og snakke om det som er mellom da Very Happy
Til Toppen Go down
Sponsored content





Svartmåne Empty
PosteTema: Re: Svartmåne   Svartmåne Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Svartmåne
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Amrita :: Infobank :: Symbolikk-
Gå Til: