Amrita
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Amrita

~Alternativ Livsstil~
 
IndeksSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Farger

Go down 
+3
Eva
Ma Donna
aphrodite
7 posters
AvInnlegg
aphrodite
Superaktiv
Superaktiv
aphrodite


Antall Innlegg : 169
Registration date : 29.10.2008

Farger Empty
PosteTema: Farger   Farger Icon_minitimeTor Okt 30, 2008 8:51 pm

Farger er en spennende form for energi som omgir oss overalt. Vi tenker farger når vi kjøper bil og ikke minst når vi kjøper klær.Farger kan gjøre oss i godt humør eller nedstemmte.Velg farger i dine omgivelser som gir deg det du trenger i livet enten det er ro,aktivitet eller glede.Farger påvirker oss både på jobb og privat,det samme gjør sollys.Er du sliten og ønsker ny energi i hverdagen,la farger bli din inspirasjonskilde.Orange er en spennende farge synes jeg,bare tenk på hva en appelsin gjør på et fat,den både smaker og lukter godt. Razz

Farger deles opp i primærfarger,sekundærfarger og tertiærfarger.Primærfarger er gult, magentarød og cyanblå.Hvis vi blander disse fargene + svart og hvitt,kan vi lage allverdens farger.Sekundærfarger er orange,fiolett og grønnt.Disse fargene får vi når vi blander de tre primærfagene.(gult+rødt=orange,rødt+blått=Fiolett,blått+gult=grønnt. Terrtitærfarger er fargene rødgrått,blågrått og gulgrått.Disse fargene får vi når vi blander de tresekundære med hverandre(orange+fiolett=rødgrått,fiolett+grønnt=blågrått,grønnt+orange=gulgrått)

Så var det varme og kalde farger da. sunny cool
Selv om man ikke akkurat kan brenne seg på farger,er det et faktum at det finnes varme farger - og kalde.
Det kan virke underlig at vi kan lese temperatur ut av en farge.Forsøk har vist at kalde og varme farger virker på oss rent fysisk. I et rom som er malt i rødorange,og i et annet rom som er malt i blågrønnt,svinkte menneskenes følelse av kulde med 3 - 4 grader. I det varme rommet merket de kuldefølelsen ved 11 - 12 grader,mens i det kalde rommet følte de kulde allerde med 15 grader. I følge johannes liten,som har forsket og skrevet mye om farge,er dette vitenskaplig undersøkt.Det viser seg at blågrønnt demper blodomløpet mens rødorange setter det igang.Et lignende forsøk med dyr gav samme resultat.En veddeløpsstall ble delt i to avdelinger.Den ene ble malt i blå,den andre rødorange. I den blå avdelingen falt hestene ganske snart til ro, i den røde var hestene urolige og opphissede i lang tid. Dessuten vardet ingen fluer i den kalde avdelingen,mens de svermet i den varme. Siden vi vet at dyr ikke har samme fargeoppfattese som vi vet vi at dette har med fagens svingninger og gjøre.

Hvit !
Avisning av onde ånder,ny start,renhet,fred og månen. Kjønn er feminin men også neutral. Element luft og retning er øst.Hvitt er enheten i alle farger og kan erstatte hver av dem.Planet er månen dag er mandag og har tallet 0.Redskaper er staven,gryten og krystallkulen.Planter og urter til denne fargen er rosmarin,burot,ringblomst,salvie,mynte, bregne,røsslyng,syrin og lilje.Dyr er due,snøugle,kameleon,katt,firfirsle,skjære,hval, svane,bjørn,isbjørn,hauk,ulv og kneler.Steiner er opal,klare krystaller,perlemor,kvarts, månstein,perle,akvamarin,agat,geoder,ametyst og rosenkvarts.Tarotkort er narren.
Magi: Godhet,renhet,dyd,potensiale,beskyttelse,månemagi,jumfruelighet,snø o is, avanserte spirituelle plan,spådom,tankekraft,helbred,fred,renselse,rensing av hjem, forsterker magien,ærlighet og sannhet,meditasjon.
Hvis du føler deg mest tilltrukket av hvitt,kan det bety at du har gjot noe galt,og du føler for og ordne opp.Det kan hende du ikke merker det bevisst. Hvitt står for uskyldighet, men kan også stå for løgn, bedrag og sjalusi.Hvitt kan også tyde på ensomhet.

Svart !
Gjengledelse,samhørighet med de døde,avsluttning,men også spire til ny begynelse,forvisning og frigjørelse.Kjønn er feminint og tilhører alle elementer. Retning er østen og planeten er saturn.Dag er lørdag og tallet er 6.Redskaper er sverdet og staven. Planter og urter er eik,barlind(giftig),bøk,alm,kristtorn,eføy,kjerringrokk,kryddernellik, svarthyll,bregne,ryllik og lin.Dyr er gaupe,drage,panter,vaskebjørn,neshorn,flaggermus, ugle,jaguar og kneler.Steiner er onyx,jett,obsidian,svart kvarts og agat.Tarortkort er døden,dronningene og teerne.
Magi : stille kraft,selvkontroll,depresjon,sykdom,forandringer,gjenfødelse,visdom, disiplin, binding av negative energier og ting/begravelser(fordi den absorberer og hålder på alt som føres inn i den),åndekontakt,fjerner forvirring etter kontakt med ånder, forviser negative tanker og situasjoner,sender tilbake,avløser og sannhet.Svart har et aspekt av alle elementer i seg.Det er fargenes tomrom,og derfor egnet til og absorbere energier,svart er ikke mangel på farge,men mangel på refleksjon av farger.
Man er ikke ond fordi man liker svart.Svart symboliserer selvstendighet og orginalitet. Man er reservert og gjerne alvorlig.Hvis du tilltrekkes av svart,kan det hende at du søker sannheten i livet, eller ønsker og være mer for deg selv og ikke være som alle andre.

Grå !
Tungsinn,depresjon,merkelig og usikkerhet.
Grått er kjønnsneutral og er feminin og maskulin.Element er vann og retning er vest. Stikkord er balanse og glamour.Planet er månen. Dag er mandag.Har tallene 6 og 1. Redskaper er skjell,vekt og begeret.Planter og urter til denne fargen er kryddernellik, isop,rosmarin,barlind(giftig),bjørk og mjødurt.Dyr er esel,katt,delfin,røyskatt,ulv, kameleon,firfirsler og salamander,edderkopp,løve,sorte og vite dyr. Steiner er månstein, svart perle,opal,kvarts,onyx,malakitt og steinkrystall.Tarotkort er den hengte og tiere.
Magi : Nøytralitet,fred,balanserer det positive og negative(neutraliserer negativitet), å komme i kontakt med åndeverdenen,tolmodighet,tyveri,drømmer,skjule og gjemme bort (glamour) og månen.
Tilltrekkes du av grått,er du muligens trist for noe,eller noe er uklart.Det kan også være at du ikke ønsker og se sannheten.

Rosa !
Kjørlighet,forsoning,vennskap,lykke,harmoni,femininitet og venus.
Kjønn er feminin og elementet er ild.Retning er sør.Stikkord er platonisk kjærlighet, mykere følelser,mellommenneskelige forhold.Planeten er venus og dagen er fredag.Tallene er 1 og 0.Redskaper er stavenog gryten.Planter og urter er fiol,mjødurt, basilikum,koriander,krokus,avokado,marikåpe,ryllik,allehånde.Dyr er katt,due,spurv,dompappog andre røde dyr,rådyr,hjort,blåskjell og kanskje østers. Steiner er rose safir,rosaturmalin,rosekvarts,rosa diamant,rosa granat,rubin,rød jaspis, smaragd,peridot og aventurin.Tarotkort er syverne.
Magi :Hjertets følelser,kunst,inspirasjon,kjærlighet,feminitet,kreativitet,ekteskap, skaping av energier,nye forhold,vennskap,skjønnhet,medfølelse,empati,åpenhet, intuisjon,romantik,tiltrekning,harmoni,ro og fred,avslapping,mellommenekslige forhold.
Rosa er en feminin og barnslig farge. Ikke negativt ment. Velger du rosa er du gjerne svært feminin,du er ikke redd for å åpne deg for andre, og er gjerne svært romantisk. Mange som har rosa som yndlingsfarge er veldig glad i dyr og elsker barn. De blir heller aldrig helt voksne.

Rødt !
Livskreftene,vitalitet.makt,besluttsomhet,tiltrekker hell og energi.lidenskap,seksuell energi,styrke,mot,ild og solen.Kjønn er maskulin.Elementet er ild og retning er sør. Stikkord er energi og sterke,instingtive følelser,ild.Planet er mars.Dag er tirsdag og tallet er 1.Redskaper er stearinlys og røkelsesbrenner.Planter og urter er solsikke,brennesle, humle,chilli,gressløk,løk,rose,hvitløk,rosmarin,dill og røsslyng.Steiner er rubin,granat, blodstein,rød turmalin,rød topas,lavastein,kvartskrystall,tigerøye,diamant og rød jaspis. Tarotkort er magikeren,begrene og femmerne.
Magi : Ild,stimulasjon,fart,spenning,lidenskap,liv og fødsel,blod,sex,vilje,vold,energi, aggresjon,karriere,lidenskaplig kjærlighet,forandring,trasformasjon,mot,ektesksap,lyst, makt,kraft,ødeleggelse,frihet,tvang,seksualitet,råskap,god helse,smerte,viljestyrke, styrke og sinne.
Føler du deg tilltrukket av rødt,kan det hende du søker mer lidenskap i livet.Alt fra partner til hobby.Rødt gir styrke og energi hvis du er trøtt og svak,og gir deg krefter til å fortsette der du slapp. Hvis du blir fort sinna bør du unngå rødt.

Lilla !
Åndelig styrke,rettferdighet,skaper forbindelse med høyere sfærer,spiritistiske evner.
Kjønn er maskulint,element luft,retning øst.Stikkord er spiritualitet og skjulte ting.Planet er jupiter. Dagen torsdag og har tallet 7.Redskaper er staven og gryten.Planter og urter tilhørig fiolett/lilla er burot,hasseltre,rogn,svarthyll,kløver,eik,løvetann,kaktus,iris og fiol.
Dyr er elefant,enhjørning,kanin,jaguar,gjøk,ørn,elg,pinguin,gribb,gresshopper,kameleon og firfirsle.Steiner er ametyst,safir,lapis lazuli,berylium,klar kvarts og alle opaler.
Tarotkort for denne fargen er rettferdighet og firere.
Magi:Rojalitet,sjarm,meditation,idealisme,spådom,progress,rettferdighet,mystisme,
klarsyn,hell,religion og tro,beskyttelse,kraft,juridiske saker,driver bort onde,stopper sladder og løgner,materiell velstand,åndekontakt,økte tankekraft og spirituelle evner, skaper spenninger,helbred av sinnet,helbred av alvorlig sykdommer,tredje øye, uavhengighet,følsomhet,kunnskap og visdom.
Føler du for og velge lilla,søker du mer kreativitet i livet en det normale og kjedelige.Det kan også være at du trenger noe å to på og noe og holde fast i. Lilla kan også stå for tradisjoner.

Grønnt !
Beroligende,fremgang og frukbarhet,overflod,harmoni,hell,hjemmet,jord,naturen,våren, og håpet er lysegrønnt,ungdom.
Kjønn er begge altså neutral.Tilhører element og retning jord.Stikkord er penger,vekst og overflod.Planeter som tilhører denne fargen er venus,jupiter og Mars.Dager som tilhører denne fargen er Fredag,Onsdag og Torsdag.Planter og urter som tilhører denne fargen er Bjørk,kattemynte,bjørnebær,hestehov,revebjelle,timian,ryllik,mjødurt,groblad,
svarthyll,basilikum,salvie,dill,kryddernellik og burot.Dyr som tilhører denne fargen er gnomer,dverger,fisk,bie,okse,kanin,rotte,aligator,skilpaddegresshoppe og frosk.
Steiner som tilhører denne fargen er smaragd,peridot,jade,malakitt,korall,grønn kvarts, gull,sølv,steinkrystall,onyx og asuritt. Tarotkort som tilhører grønn er keiseren og syvere.
Magi : suksess,materiell suksess,vekst,vellstand og penger,hell,fruktbarhet,barn, oppfyllese av et prosjekt eller plan, visdom, harmoni, lærdom, overflod, kjærlighet, sjalusi, ansettelse og jobb,fysisk helbred, tre og plantemagi,gode avlinger.
Redskaper er staven og gryten.Grønn har tallet 4.
Velger du grønn er du et naturbarn,rolig og lojal. Du ønsker og være naturlig og ekte og vil ikke prøve og være noen andre enn den du er.Hvis du tilltrekkes av grønnt savner du gjerne noe i fortiden og har ikke altid så lett for å henge med i alt det nye som skjer.

Brunt !
Beskyttende skjold,naturlig visdom,nærhet til naturen,helbredelse av dyr,jord og høsten.
Brun er en feminin farge og jord er elementet.Retning er nord og planeten er jorden. Dag er mandag,fredag og lørdag.Tall er 2 og 3.Redskaper er staven,salt,begeret og pentakkelet.Planter og urter som tilhører fargen brun er mais,piltre,lilje,eføy,korn,sopp, appelsintre,mandel og tusenfryd.Dyr er padder,alver,hund,struts,gnomer,ulv,okse,due, hest,hjort,pelikan,kalkun,hakkespett,maur,slange,fasan,bever,geit,elg og ku.Steiner til fargen brun er steinkrystall,røykkvarts,tigerøye,sandstein,granit og turkis.Tarotkort er åtterne.Stikkord er det praktiske og materielle.
Magi :Jordenergi,grunning,trening,organisasjon,solidaritet,muld,det praktiske,ensomhet, ærlighet,sentrering,bygging,studier,husog hjem,oppsammling av penger og materielle ting,helbred av planter og dyr,finne forsvunnene gjenstander,hagearbeid,avgjørelser, beskyttelse,rettferdighet og hevn.
I perioder hvor du føler deg veldig stressende og skummelt,og du føler at du mister bakkekontakten,kan du føle deg ekstra tilltrukken av brunt. Brunt er en jordnær og rolig farge som gjør at du føler deg trygg. Bruk brunt når du føler deg stresset eller urolig.

Gul !
Stimmulerer sinnet og står for resultater og læring,kreativitet,fantasi,komunikasjon, visdom,gode råd,luft og solen.Kjønn er maskulint og element er luft.Retning er øst. Stikkord er intellekt,komunikasjon og glede.Planet er solen og dager er sønndag og onsdag.Gult har tallet 3.Redskaper er staven,dolken og begeret.Planter og urter er ask, ringblomst,kamille,misteltein,safran,påskelilje,rosmarin,solsikke og tusenfryd.Dyr er føniks,slange,bille,øyenstikker,kameleon,antilope,kråke,gaupe,geit,løve,mus,måke og papegøye. Steiner er topaz,gul diamant,gul jasint,klar kvarts,krysolitt,gullstein,sitrin, tigerøye og karneol.Tarotkort er solen,ridderne og sekserne.
Magi : inntelekt,inteligens,tanke,analyse,årsak,opptimisme,bevegelse og aktivitet,reise, selvtillit,tankekraft,logikk,hukommelse,kreativitet og fantasi,sollys,sjelen,tillit, fårståelse, åndekontakt,telepati,komunikasjon,beskyttelse,visdom,læring,teori,studier og skolearbeid,konsentrasjon,vennskap,sjarm,sjalusi,glede(forviser negative følelser og vibrasjoner).
Selv om du føler deg tiltrukket av gul,betyr det ikke at du er den mest utadvennte og kan prate med hver og en person.Gult hjelper oss riktignok og komunisere og forstå. Tilltrekkes du av gult,kan det være at du er sjenert og ikke får sagt det du mener.Kanskje du blir oversett og har et brennende ønske om å få ute noe viktig. Bruk gult,så vill du få hjelp.

Blå !
Åndenes farge,hellberedelse,idalisme,beskyttelse,sannhet,innspiration,høyere visdom, vann,havet og himmelen.Blått er kjønnsneutral og er både feminin og maskulin. Element er vann og retning vest.Stikkord som settes i forbindelse med denne fargen er rolig, beskyttende og helbredende.Planeter er neptun og merkur.Dager for denne fargen er mandag, onsdag,torsdag,lørdag.Tallet for blå er 5.Redskaper er gryten,begeret og skålene.Planter og urter som tillhører bå er nellikblomst,kaprifol,apelsin,røslyng,hasseltre, aloe vera,smørblomst,påskelilje.Dyr som tilhøre den blå farge er delfin,hval,havfrue, måke,giraff,dompapp,hjort,esel,firfirsle,frosk.Steiner er asurit,turkis,korall,blå opal,safir, hematitt,sodaltt,blåbåndet agat,lapis lazuli,akvamarin og safir.
Tarotkort er hierofanten/paven og begrene.
Magi: stillhet og ro,helbred,intuisjon,skrivekunst, talekunst, søvn, fred, lojalitet, rensende, beskyttende ,håp, inderlighet, voksen kjærlighet, sannhet, tålmodighet, veiledning,frihet,komunikasjon,ære,helse,vennskap, drømmemagi,profetiske drømmer,beskyttelse under søvn,inspiration,harmoni i hjemmet, meditation,mot depresjon og vemod og spiritualitet.
Ro,forståelse og følsomhet kan være noe som mangler i ditt liv hvis du føler deg tilltrukket av blå.Blått kan også kjølne hvis du føler deg varm eller sint,og kan lindre kjørlighets sorg,bruk blått for å forstå andre bedre,men ikke hvis du er veldig innadvent. Liker du blått kan det hende du savner noe fra barndommen.

Turkis !
Turkis er blanding av blått og grønnt.Du føler deg gjerne tiltrukket av turkis når du trenger både følsomhet,forståelse og behov for å være deg selv.Turkis er en fin farge og kan brukes for å bli en bedre venn.

Orange !
Orange er gledens farge.Du føler deg tilltrukket av orange hvis du søker humor. Orange er en glad farge som lett overfører humor til andre og får alle til å le.Bruk orange hvis du ønsker morsomme samtaler og flørting.Orange kan også brukes hvis du har vanskelig for å trene og holde deg i form.
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Farger Empty
PosteTema: Re: Farger   Farger Icon_minitimeTor Okt 30, 2008 8:57 pm

Så mye bra du har! cheers

Tusen takk! sunny
Til Toppen Go down
aphrodite
Superaktiv
Superaktiv
aphrodite


Antall Innlegg : 169
Registration date : 29.10.2008

Farger Empty
PosteTema: Re: Farger   Farger Icon_minitimeTor Okt 30, 2008 9:41 pm

Er virkelig lei for at det ble så sabla langt,men greide liksom ikke korte det ned heller. study

Kunne egenlig skrevet enda mer om farger lol!

Koselig at du likte det da
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Farger Empty
PosteTema: Re: Farger   Farger Icon_minitimeTor Okt 30, 2008 10:47 pm

jeg liker det, ja!

Spesielt da jeg er en av de som ser aura, så jeg vet hvor mye farger preger oss! sunny
Til Toppen Go down
Eva
Superaktiv
Superaktiv
Eva


Antall Innlegg : 990
Location : Tromsø
Registration date : 25.01.2008

Farger Empty
PosteTema: Re: Farger   Farger Icon_minitimeFre Okt 31, 2008 1:39 am

Tusen tusen takk. Dette var så utrolig interessant og spennende å lese.. Jeg har faktisk opplevd å leie et hus, hvor stua var malt i rødt.. Etter ei uke var jeg en hissig og amper.. Var sjeleglad da vi flyttet ut for fargen holdt på og gjøre meg gal..

Jeg har blågrønn farge på soverommet, og sover som en murmeldyr.. Det er et rolig og harmonisk rom å legge seg i. Men når vi nå bygger ut huset, og får et nytt soverom så blir det i den fargen. Blir ikke lei av den..

Farger har mye å si, så dette du har skrevet printer jeg ut.. Kjekt og få mer kunnskap om farger.. lol!
Til Toppen Go down
liluth
Superaktiv
Superaktiv
liluth


Antall Innlegg : 539
Age : 76
Location : Bergen
Registration date : 12.09.2007

Farger Empty
PosteTema: Re: Farger   Farger Icon_minitimeFre Okt 31, 2008 2:43 am

Takk, her var det mye bra å lese om farger.

For noen år siden bodde jeg i et hus med gul stue, den fargen holdt på å drive meg til vanvidd. Scared
Til Toppen Go down
Halkatla
Superaktiv
Superaktiv
Halkatla


Antall Innlegg : 250
Age : 54
Location : Rogaland
Registration date : 05.09.2007

Farger Empty
PosteTema: Re: Farger   Farger Icon_minitimeFre Okt 31, 2008 4:37 pm

Her var mye interessant... En tilleggsopplysning angående oransje. Dersom dumaler veggene på toalettet oransje, blir aldri folk sittende lenge der. Oransje er også en fin farge for astmatikere. Very Happy
Til Toppen Go down
Eva
Superaktiv
Superaktiv
Eva


Antall Innlegg : 990
Location : Tromsø
Registration date : 25.01.2008

Farger Empty
PosteTema: Re: Farger   Farger Icon_minitimeLør Nov 01, 2008 2:16 am

Hadde en lys gul stue, men det gikk bra.. Ei tid var det brunt og oransje som var in... Den fargen har jeg hadd i ei stue, og fy fader sier nå jeg..
affraid
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Farger Empty
PosteTema: Re: Farger   Farger Icon_minitimeLør Nov 01, 2008 12:33 pm

Her er stua brun, det vil si at det er panel av nøttetre. Jeg brenner etter å kaste ut alt her og male om, men aner ikke hvilken farge. Tenkte på en lys gulfarge, men det minner meg alt for mye om taket her, som var fullt av nikotin etter at pappa hadde sittet her inne og røyka i en årrekke, uten å vaske. Tror ærlig talt at sist gang det var vasket der var for 14 år siden, da jeg en periode bodde hjemme.

Lilla ja.. nå vet jeg jo hvorfor jeg valgte en ganske lys lillafarge til mitt behandlings/kursrom. I forhold til slik det var der oppe, med storblomstret tapet som man ble surrete i hodet av å se på så er det jo en klar forbedring.

For et par år siden hadde jeg en periode der jeg brukte nesten utelukkende grønne gensre og topper. Trodde det hadde med hjertehakra å gjøre, men har funnet ut at det har mer med nærhet til naturen å gjøre. I alle fall er det slik for min del.

I skrivende stund holder jeg også på å planlegge å få farge på kjøkkenet. Det er panel også der, av furu. Og skap og skuffer har furu fronter. Så egentlig er det enkelt å gjøre noe med, det er bare å male det. Har tenkt på litt "gammeldagse" farger, da skapdørene er i en sånn stil med en kant ytterst, så en list, og et "speil" innerst. Vet ikke om dere skjønner hva jeg mener. Fargene jeg har tenkt er en vinrød/blodrød (ikke helt rett, men klarer ikke beskrive den rødfargen helt...) ytterst og på knottene, en litt mørk klar grønn på listene på skapdørene og hvitt på "speilet" innerst. Lyse vegger, men vet ikke hvilken farge. Men dette er høyt opp og langt fram, har ikke råd...Hvis noen andre har tips til fargesammensetninger så tar jeg imot alle tips med takk. Ikke minst gjelder det farge på stua. Så stor som huset er ellers, stua er liten. Eneste jeg vet er at jeg vil ha det lysere, og jeg vil ha vekk fargen på de mørke listene som er rundt dørkarmer, muren til ovnen osv.
Til Toppen Go down
Halkatla
Superaktiv
Superaktiv
Halkatla


Antall Innlegg : 250
Age : 54
Location : Rogaland
Registration date : 05.09.2007

Farger Empty
PosteTema: Re: Farger   Farger Icon_minitimeLør Nov 01, 2008 3:30 pm

Tror ikke jeg ville malt speilene på skapene hvite, med de fargene rundt. Det vil "skrike" mot deg... Helheten vil bli bedre dersom du holder deg til 2 farger. med f.eks rødt i speilet også. Men selvfølgelig smak og behag, det var bare min umiddelare tanke. Very Happy
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Farger Empty
PosteTema: Re: Farger   Farger Icon_minitimeLør Nov 01, 2008 6:08 pm

Helheten tenkte jeg å få ved å male veggene lyse. Men som sagt før, det er på tenkestadiet ennå. Har malt en gammel dør i de fargene en gang før, da jeg var med på å renovere stua til en gammel hytte. Men der ble veggene malt gult. Han som eide stedet kunne plutselig ikke skjønne hvorfor han ikke hadde tenkt på dette selv Wink Men ser poenget Halkatla, og ser at din fargeversjon gir mest helhet. (Krysser fingrene for lottogevinst i kveld...)
Til Toppen Go down
aphrodite
Superaktiv
Superaktiv
aphrodite


Antall Innlegg : 169
Registration date : 29.10.2008

Farger Empty
PosteTema: Re: Farger   Farger Icon_minitimeSøn Nov 02, 2008 11:45 am

min mening?

Mal rammen i sølv!
hadde ikke plass til de fargene, kommer håper jeg hehehe
Og planeter inmalt i sølv mmmmmmmmmmm nydelig!!!!
Men det er kun min mening så gjør hva du vill og uten og skade noen.
Til Toppen Go down
Elin
Superaktiv
Superaktiv
Elin


Antall Innlegg : 917
Age : 57
Location : Tromsø
Registration date : 21.11.2007

Farger Empty
PosteTema: Re: Farger   Farger Icon_minitimeOns Nov 12, 2008 12:19 pm

hehe - denne var spennende !

Mitt behandligsrom er lyst nest hvitt - men jeg MÅ ha blå laken på behandlingsbenken, hvis ikke er de noe som blir helt feil...... geek I tillegg klarer jeg ikke å lage brosjyrer, flyers o.l i andre farger enn blå (må til og med ha blå skrift.....) Hmmmmm spennende!

I dag har jeg en rød-dag. Både rød skjorte, og et stort rødt sjal/skjerf som jeg bruker over hvis det er kaldt. Trenger vel litt energi? Og det stemmer sikkert for jeg skal ha kurs også i dag og da må jeg være usedavnlig opplagt Twisted Evil

Har printa denne også, jeg!
Til Toppen Go down
http://www.elinbang.com
Halkatla
Superaktiv
Superaktiv
Halkatla


Antall Innlegg : 250
Age : 54
Location : Rogaland
Registration date : 05.09.2007

Farger Empty
PosteTema: Re: Farger   Farger Icon_minitimeOns Nov 12, 2008 5:38 pm

Jeg har "måttet" ha lilla i det siste.. Mon tro hvorfor? scratch Kanskje jeg trenger påfyll av kreativitet, skal bake 5 kaker til helga..! Min manns tante skal ha stor 70-årsdag...
Til Toppen Go down
aphrodite
Superaktiv
Superaktiv
aphrodite


Antall Innlegg : 169
Registration date : 29.10.2008

Farger Empty
PosteTema: Re: Farger   Farger Icon_minitimeOns Nov 12, 2008 8:35 pm

Jeg har svart nå.

- Bestemoren til kjæresten min døde siste Helg.
-Vi ønsker og flytte sammen
-Jeg fikk bekreftelse på en jobb jeg søkte
Så er det bare og ta en liten titt på himmelen og se hva som er der da Very Happy
Til Toppen Go down
Sponsored content





Farger Empty
PosteTema: Re: Farger   Farger Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Farger
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Amrita :: Infobank :: Symbolikk-
Gå Til: