Amrita
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Amrita

~Alternativ Livsstil~
 
IndeksSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 17. mai feiring og flagg

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

17. mai feiring og flagg Empty
PosteTema: 17. mai feiring og flagg   17. mai feiring og flagg Icon_minitimeMan Apr 21, 2008 4:37 pm

Hva mener dere om at noen ønsker å bruke utenlandske flag i 17. mai toget?
Til Toppen Go down
Eva
Superaktiv
Superaktiv
Eva


Antall Innlegg : 990
Location : Tromsø
Registration date : 25.01.2008

17. mai feiring og flagg Empty
PosteTema: Re: 17. mai feiring og flagg   17. mai feiring og flagg Icon_minitimeMan Apr 21, 2008 4:39 pm

Jeg har ikke noe i mot det. Men så feirer jeg ikke 17 mai heller.. Sitter hjemme å ser barnetog på tv, og håper vi får se mange ulike flagg i toget.. lol!
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

17. mai feiring og flagg Empty
PosteTema: Re: 17. mai feiring og flagg   17. mai feiring og flagg Icon_minitimeMan Apr 21, 2008 4:43 pm

Venter litt med å svare selv!

MEN vi feirer ikke selv heller!
Til Toppen Go down
Elin
Superaktiv
Superaktiv
Elin


Antall Innlegg : 917
Age : 58
Location : Tromsø
Registration date : 21.11.2007

17. mai feiring og flagg Empty
PosteTema: Re: 17. mai feiring og flagg   17. mai feiring og flagg Icon_minitimeMan Apr 21, 2008 8:46 pm

JEG synes det er vemodig vakkert med mange forskjellige, fargerike flagg i toget... cheers

Også alle de vakre barna da - i forskjellige nasjonaldrakter - liker det......(så vet dere ihvertfall hvilket parti jeg ikke stemmer på.... happy )

Ma Donna - du er "innvandrer" og kan ikke mene noe om dette! rolleye
Til Toppen Go down
http://www.elinbang.com
Gimli
Superaktiv
Superaktiv
Gimli


Antall Innlegg : 285
Age : 61
Location : I fjellene
Registration date : 06.12.2007

17. mai feiring og flagg Empty
PosteTema: Re: 17. mai feiring og flagg   17. mai feiring og flagg Icon_minitimeMan Apr 21, 2008 8:56 pm

Feirer ikke akkurat nasjonaldagen selv lenger, men personlig synes jeg at akkurat på grunnlovsdagen bør feiringen gjøres med norske flagg. Blir litt pussig å vifte med et dansk flagg da synes jeg. Det kan fint gjøres de andre 364 dagene. Nasjonaldrakter blir noe annet og det synes jeg er fint, men altså ikke andre flagg. Så kan dere jo gjette hvilket parti jeg tilhører da. lol!
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

17. mai feiring og flagg Empty
PosteTema: Re: 17. mai feiring og flagg   17. mai feiring og flagg Icon_minitimeMan Apr 21, 2008 8:57 pm

Ja, jeg er innvandrer og jeg mener at etter jeg er blitt norsk statsborger, så må jeg feire mitt land og det er NORGE!
Hvis jeg vil være norsk, så må jeg vise det!

Jeg kunne aldrig finne på å ta opp det danske flagget på 17. mai!
Etter min mening er det at det er NORGE som skal feires den dag, og da er det norges flegg som må vises!
Til Toppen Go down
Gimli
Superaktiv
Superaktiv
Gimli


Antall Innlegg : 285
Age : 61
Location : I fjellene
Registration date : 06.12.2007

17. mai feiring og flagg Empty
PosteTema: Re: 17. mai feiring og flagg   17. mai feiring og flagg Icon_minitimeMan Apr 21, 2008 9:34 pm

Ma Donna skrev:
Ja, jeg er innvandrer og jeg mener at etter jeg er blitt norsk statsborger, så må jeg feire mitt land og det er NORGE!
Hvis jeg vil være norsk, så må jeg vise det!

Jeg kunne aldrig finne på å ta opp det danske flagget på 17. mai!
Etter min mening er det at det er NORGE som skal feires den dag, og da er det norges flegg som må vises!

Signerer helt enig, slik ville jeg også tenkt om jeg hadde flyttet til et annet land.! Flagg er noe helt spesielt. Det blir som om jeg skulle flyttet til Danmark og plukket frem det Norske flagget den 5.juni, eller dradt frem det Norske i Sverige på svenske flaggans dag. La oss si jeg hadde drevet f.eks en resturant i USA hvor jeg serverte Norsk bondekost. Da hadde jeg kanskje hatt et Norsk flagg utenfor hver eneste dag. men på 4.juli hadde jeg garrantert byttet det ut mot det Amerikanske i respekt for USA's markering av sin selvstendighet. Men jeg kunne godt stått i bunad for å vise at jeg opprinnelig kom fra Norge. Men alså ikke andre lands flagg på en nasjonaldag, for flagget er et symbol for en stat. flower
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

17. mai feiring og flagg Empty
PosteTema: Re: 17. mai feiring og flagg   17. mai feiring og flagg Icon_minitimeTir Apr 22, 2008 11:48 am

Laughing Hi-hi!
Ja, der er stor debat om dette og mange sterke meninger!
Til Toppen Go down
Sponsored content





17. mai feiring og flagg Empty
PosteTema: Re: 17. mai feiring og flagg   17. mai feiring og flagg Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
17. mai feiring og flagg
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Amrita :: Hverdagslige ting :: Samfunnet-
Gå Til: