Amrita
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Amrita

~Alternativ Livsstil~
 
IndeksSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Koseprat

Go down 
+3
Eva
Ma Donna
Elin
7 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Next
AvInnlegg
Gimli
Superaktiv
Superaktiv
Gimli


Antall Innlegg : 285
Age : 61
Location : I fjellene
Registration date : 06.12.2007

Koseprat - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Koseprat   Koseprat - Page 9 Icon_minitimeSøn Apr 06, 2008 2:29 am

Signerer liluth, gratulerer med lammene. Very Happy
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Koseprat - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Koseprat   Koseprat - Page 9 Icon_minitimeSøn Apr 06, 2008 10:31 am

Gratulerer med lammene flower sunny cheers
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Koseprat - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Koseprat   Koseprat - Page 9 Icon_minitimeSøn Apr 06, 2008 12:27 pm

I dag kommer yngste gutten til min venninde og skal ta ut møkket hos hønene!
Og så skal han gjøre lammebingen klar til vi får lammene!
Han skal også bære inn ved for oss!

Gullklumpen vores! sunny
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Koseprat - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Koseprat   Koseprat - Page 9 Icon_minitimeSøn Apr 06, 2008 12:44 pm

Skal snart la internett være internett, og gå ut en tur. Selv om det er litt hvitt på bakken, er det nydelig vær ute. Skal ned på låven og hente ved, mulig det blir en liten tur i skogen også. Må finne på noe positivt for jentungen også. Hun sitter nok inne og glor på skjermen Wink
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Koseprat - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Koseprat   Koseprat - Page 9 Icon_minitimeSøn Apr 06, 2008 12:59 pm

En tur i skogen er deiligt! cheers
Håper at dere får det koseligt!
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Koseprat - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Koseprat   Koseprat - Page 9 Icon_minitimeSøn Apr 06, 2008 2:27 pm

Turen i skogen var en litt blandet opplevelse. På en måte var det veldig godt å være ute, på en annen måte kjente jeg en stor sorg da jeg oppdaget hvordan den har blitt behandlet i alle disse årene. Pappa har vært syk, så han har overlatt til naboene å sage ved for seg. Resultat: kvister og halvstore trær som ligger strødd over hele skogen sånn at det nesten ikke er mulig å gå der.

Naturvesnene som bor i skogen var sterkt til stede, vi ble ønsket hjertelig velkommen. De viste oppriktelig glede over at akkurat vi var der, og jeg tok inn en tanke om at endelig kommer det noen der som er glad i skogen og naturen. De var ivirge, lo og var glad. Men samtidig lå den sorgen der. Jeg var også fra meg over tanken på all jobben det blir å få ordnet opp i dette, men jeg er sikker på at når den dagen kommer at jeg setter i gang, så vil jeg få god hjelp til det.

Må bare få lært meg å kjøre den traktoren, og så må jeg vente til det tørker opp såpass at det går ann å kjøre uten å lage for store sår i naturen. Kvistene og trærne har ligget for lenge til at det kan brukes til ved, men jeg har jo materialer til bål da. Til mange bål. Så får jeg bare be naturen og åndene der om unnskyld på min fars vegne og på vegne av de som har gjort dette. Blir ikke arbeidsløs på en stund, for å si det på den måten.
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Koseprat - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Koseprat   Koseprat - Page 9 Icon_minitimeSøn Apr 06, 2008 2:35 pm

Uff! Så trist!

Naboen vores som eier "vores" skog er heldigvis snill med skogen!
Så vi har den deiligste plassen å boltre oss på! lol!

Tror du ikke at vi har snøstorm nå!
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Koseprat - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Koseprat   Koseprat - Page 9 Icon_minitimeSøn Apr 06, 2008 3:16 pm

Heldigvis er det ikke de som eier skogen, så da har jeg mulighet til å sette foten ned, at dette finner jeg meg ikke i. Hvis de ikke er interessert i å rydde etter seg, har de ingenting i min skog å gjøre!
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Koseprat - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Koseprat   Koseprat - Page 9 Icon_minitimeSøn Apr 06, 2008 3:19 pm

Det er så sant!
Og hvis de ikke har noen kontrakt, så er det jo lett å få de stoppet!
Til Toppen Go down
Eva
Superaktiv
Superaktiv
Eva


Antall Innlegg : 990
Location : Tromsø
Registration date : 25.01.2008

Koseprat - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Koseprat   Koseprat - Page 9 Icon_minitimeSøn Apr 06, 2008 3:40 pm

Skogen skal behandles pent, og har egen skog jeg også. Men den er det gemalen som skjøtter..

Ellers er jeg nå ute på bøljan blå, og heldigvis har det slutta å rulle så mye. Fikk litt netttilgang så da stikker jeg innom her. Skal om ikke lenge lage middag og tenk det heter bysse og jeg sier kjøkken.. he,he..
Så kystvakta her i stad.. De ligger visst mest i ro.. scratch
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Koseprat - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Koseprat   Koseprat - Page 9 Icon_minitimeSøn Apr 06, 2008 3:44 pm

Så koselig å høre en liten stemningsrapport fra deg! lol!

Vi har snøstorm!
Og gullgutten har tatt møkka ut fra hønehuset nå, så nå har de det fint og reint igjen!
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Koseprat - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Koseprat   Koseprat - Page 9 Icon_minitimeSøn Apr 06, 2008 3:49 pm

Nei da, ingen kontrakt. De saget ved der for å hjelpe pappa. Mot at de leier jord til for til kyrne sine gratis. Egentlig skulle dette være en vinn-vinn situasjon, men jeg ser det ikke sånn.
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Koseprat - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Koseprat   Koseprat - Page 9 Icon_minitimeSøn Apr 06, 2008 3:54 pm

Nei, det er synd når skogen får lide! Crying or Very sad
Til Toppen Go down
Elin
Superaktiv
Superaktiv
Elin


Antall Innlegg : 917
Age : 57
Location : Tromsø
Registration date : 21.11.2007

Koseprat - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Koseprat   Koseprat - Page 9 Icon_minitimeSøn Apr 06, 2008 4:13 pm

Det er kjempertrasig! Neutral Også blir det gjerne så mye arbeid med å få det på greitt stell igjen etterpå..... pale
Til Toppen Go down
http://www.elinbang.com
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Koseprat - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Koseprat   Koseprat - Page 9 Icon_minitimeSøn Apr 06, 2008 4:26 pm

Ja, det er masse jobb, men den må gjøres. Skal nok få stedet og skogen på rett kjøl igjen, men det får ta den tiden det trenger. For jeg er alene her, og må gjøre alt selv. Selvgjort er velgjort da Very Happy
Til Toppen Go down
Elin
Superaktiv
Superaktiv
Elin


Antall Innlegg : 917
Age : 57
Location : Tromsø
Registration date : 21.11.2007

Koseprat - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Koseprat   Koseprat - Page 9 Icon_minitimeSøn Apr 06, 2008 5:55 pm

hehe - det kan du gjerne si..... cheers

Dessuten har du et nick som umiddelbart gjør at jeg tror du fikser det..... lol!
Til Toppen Go down
http://www.elinbang.com
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Koseprat - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Koseprat   Koseprat - Page 9 Icon_minitimeSøn Apr 06, 2008 6:05 pm

Og her kommer innlegg nr. 100. Jeg er halvveis på rekordtid cheers He he, skravla går Wink
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Koseprat - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Koseprat   Koseprat - Page 9 Icon_minitimeSøn Apr 06, 2008 6:21 pm

Gratulerer Viljesterk! lol!

Nå har vi kjørt Gullgutten hjem!
De fikk lam fredag kveld, trillinge! Fikk tatt et bilde!
Se så skjønn!
Koseprat - Page 9 Lamkj5
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Koseprat - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Koseprat   Koseprat - Page 9 Icon_minitimeTor Apr 10, 2008 7:26 pm

I dag fikk jeg blomster av mannen! flower flower flower

Han syns synd på meg, fordi jeg er så sliten pga. hans rygg!
Så det var en deilig oppmerksomhet! Party
Til Toppen Go down
Eva
Superaktiv
Superaktiv
Eva


Antall Innlegg : 990
Location : Tromsø
Registration date : 25.01.2008

Koseprat - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Koseprat   Koseprat - Page 9 Icon_minitimeTor Apr 10, 2008 8:28 pm

lol! Blomster trenger man i hverdagen.. Er sliten selv..

Nå skal jeg gi meg selv litt healing eller be mine hjelpere gi meg healing.. happy
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Koseprat - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Koseprat   Koseprat - Page 9 Icon_minitimeTor Apr 10, 2008 8:36 pm

Skjønner godt at du er sliten, du har jo vært på en lang tur!
Skal tenne et ekstra lys for deg! sunny
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Koseprat - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Koseprat   Koseprat - Page 9 Icon_minitimeFre Apr 11, 2008 3:58 pm

Nå har vi vært i byen i solskinn og 15+ grader!

Jeg har vært på biblioteket å byttet bøker!
Og vært inne hos min te-dame å kjøpt kaffe fra Honduras, vi drikker jo selv te, men mine foreldre drikker kaffe og jeg liker å bortskjemme de når de kommer på besøk! Og selvfølgelig måtte vi ha med noe av hennes håndlagede belgiske sjokolade, som vi kan få til dessert sammen med kaffen! Så det ble ikke helt billigt!

Hu har også både te og en masse tørkete urter/krydder!
Hu har også nettbutikk hvis der er noen som er interesert! Skal legge inn link under nett-tips!

Mine foreldre kjørte hjemmefra i formiddags! De kjører over Fyn, Sjælland og opp gjennom Sverige! De vil ha 3 overnattninger på veien, så de er her mandag ettermiddag!

Blir litt slitsomt, men jeg gleder meg også! flower
Til Toppen Go down
Eva
Superaktiv
Superaktiv
Eva


Antall Innlegg : 990
Location : Tromsø
Registration date : 25.01.2008

Koseprat - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Koseprat   Koseprat - Page 9 Icon_minitimeFre Apr 11, 2008 6:06 pm

Hvor koselig at du får besøk av dine foreldre! Den linken skal jeg titte nærmere på.. Har vært hos en frisørlærling og nå er håret klippet og farget til kun kr 300 og det er billig! Takk for at du tente lys til meg i går, og jeg har sovet som en stein i natt. Vært i byen i mange timer, og sola skinner fortsatt..
Reiser tar sannelig på kroppen, og jeg blir dønn sliten av lang bilvei hjem.. Nå føler jeg meg mye bedre!
Kos deg med besøket! lol!
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Koseprat - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Koseprat   Koseprat - Page 9 Icon_minitimeFre Apr 11, 2008 6:18 pm

cheers Så deilig å høre at du er bedre igjen! Ja, bilture tar på, det!

Det var billigt hos frisøren!
Jeg pleier å selv klippe både mannen og meg selv, men i dag fikk han penger til frisør, det kostet 130.-, han kan jo ikke gå å ligne hipii når hans svigermor kommer! Hi-hi! Laughing
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Koseprat - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Koseprat   Koseprat - Page 9 Icon_minitimeSøn Apr 13, 2008 7:50 pm

Nå har jeg pillet reker og holder på å koke et svært laksehode, så er suppen "nesten" klar til i morra! cheers
Til Toppen Go down
Sponsored content





Koseprat - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Koseprat   Koseprat - Page 9 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Koseprat
Til Toppen 
Side 9 av 13Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Next

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Amrita :: Hverdagslige ting :: Åpen Linje-
Gå Til: